Så här gjorde jag fyrkantiga kuvert av c5 kuvert

Vi ville inte lägga så många kronor för ett ynka kuvert så vi gjorde våra egna av vanliga vita c5 kuvert.
Det här behöver du, förutom kuverten:


Jag la mitt kort i mitten av kuvertets baksida och ritade streck med blyertspenna några milimeter från sidan med hjälp av en linjal, hela vägen upp över "klaffen".


Sedan klippte jag efter dessa streck, men endast på kuvertets baksida.


Sedan har jag med hjälp av linjalen ritat raka streck ca en cm. från baksidans kant. I ändarna klipper jag rundad, precis som det ser ut på kuverten. Jag klipper längst dessa streck och sedan viker jag in och limmar. Voila!


En stund senare:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0