OJ vad mycket det är just nu....

Nu är börjar det bli stressigt. 2 månader kvar idag! Och vi har mycket kvar att göra/färdigställa/planera. Jag vil gärna blogga om allt men det hinns inte med. Jag ska ladda över lite bilder till datorn nu så att jag kan uppdatera lite!

Jag hoppas att ni alla skickat in hindersprövningen nu.
Jag och min blivande har gjort en rejäl tabbe! Gick in på Stockholms stadshus vigselsida förra söndagen och läste att hindersprövningsintyget ska vara dem tillhanda minst 9 veckor före vigseln, annars avbokas tiden. Den skulle alltså vara inne i fredags!!! Och vi har inte ens skickat in den. Jag har gjort en namnändring som jag har väntat på svar ifrån och hade inte en tanke på att det var så bråttom. Fy fan vilken panikångest jag hade. Vår dag och tid betyder ALLT för oss. Om dem nu avbokar vår tid 14/1 så kan vi inte få en ny förens i slutet av februari.
På måndagen kl 8 öppnade skatteverkets växel och efter lite mer tårar åkte blivande iväg till deras kontor i Stockholm för att lämna hindersprövningen där och be dem skynda på ärendet. Enligt växeln är det helt upp till handläggaren så det kan gå hur som helst. En hindersprövning tar ju minst en vecka att få klar! Väntade en helt timme tills vigseltjänsten öppnade och förväntade mig det värsta. Men dem var väldigt tillmötesgående och gav oss till 10/12 av skicka in papprena. Idag ringde skatteverket och berättade av hindersprövningen var klar och att dem skickat den hem till oss! Så himla skönt att det inte tog 6 veckor, som det tar för de flesta..
Posta den där hindersprövningen om ni inte gjort det redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0