Servettringar!

Så här gjorde jag mina servettringar!

Man behöver:

Först "sågar" jag itu hushållsspappersrullen. Man väljer själv hur brett man vill ha det.



Sen behöver man klippa till kanterna.


Sen mäter jag med rullen hur stor bit dekorväv jag behöver. Dekorväven har jag köpt på panduro.



Man limmar fast dekorväven på rullen med hjälp av limstift.

 

Jag klipper till så att kanten längst rullen blir så minimal som möjligt och sen limmar jag kanten noga med limstiften.

Sen
limmar jag med limpistolen på insidan av rullen, låter det svalna och senviker jag in kanterna på dekorväven.



Sen så trär jag pärlorna på silvertråden. Jag har inte pärlor hela vägen runt för då ligger inte servettringen bra på bordet sen. Sen är det bara at knyta fast runt rullen. Här får min blivande hjälpa till med knytandet för det är viktigt att det är hårt knutet.







Det klara resultatet:



Som ni ser så har jag bara knälat in en Ikea servett. Till den stora dagen kommer vi ha mycket finare och mindre knöligare :) Jag vill även ha uppdrag till gästerna där i. Ska klura vidare på det nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0