En eller två ringar?

När min sambo hade friat och vi gick för att kolla ut ringar så kände jag att jag inte ville ha en vanlig slät förlovningsring. Jag ville ha bling bling och tänkte att jag faktiskt bara behövde en ring och alltså inte någon vigselring när det väl är dags för bröllop. Vi har en stram budget och kan tyvärr inte köpa dyra ringar så våra som kostade 10 000 resp. 5500 var i dyraste laget. MEN nu tre månader senare så vill jag ha en ring till!!!
Jag är på jakt efter en relativt billig ring i vitguld och med små diamanter. Tror det skulle passa jättebra med min ring :)
Typ en sån här:

Den här kostar tyvärr 8000 kr.. Så jag får ta och leta på auktioner och pantbanker. Min budget för ringen är totalt 2500 kr. Och då ska gravering och ev. förstoring/förminskning få plats där. Har kikat lite på www.kaplans.se och sett några intressanata ringar där. Måste bara vänta på att få mitt medlemsskap bekräftat. Auktionen går ut kl 13.00 på tisdag så jag hoppas jag kan bli medlem innan dess.

Så här ser min förlovningsring ut:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0