Bilder på ringarna *BLING BLING*

Har ju som sagt fått hem vigselrngen som jag köpt på auktion. Den ser ut så här:


Tillsammans med min förlovningsring:


Som ni ser så är ringen jag köpt lite för stor för mig.

Men den är inte bara stor på fingret, den är ju för stor på höjden OCH på bredden.

Det här är en bild från när jag testade en liknande ring i en affär. Jag trodde att den jag köpt skulle vara ungefär så här och jag kommer nog be en guldsmed göra om min ring till en sån. Den är mindre och smalare och visst passar den bättre på fingret?!


Vad kan det kosta att göra om en ring såhär? Någon som vet på ett ungefär?
Om jag tar med mig ringen till affären där jag testade ringen på nedersta bilden så borde de ju kunna göra om min till en likadan. Då har de säkert en klar "gjutform". Då den blir mindre så blir det säkert lite guld över till dem också och det kanske är värt något? GUD SÅ MÅNGA FRÅGOR! Jag får helt enkelt ta med mig ringen dit imorgon efter jobbet och hoppas att de kan ge mig nåt svar och inte "vi måste skicka iväg den till vår guldsmed, du får prisförslag om x antal veckor m.m. m.m."
Ska tillägga att diamanterna på båda ringarna är desamma. 15 st 0,01 carat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0