Planerar shoppingen i Tyskland

Näsa vecka vid den här tiden så kommer vi vara i Tyskland och handla all alkohol till vår fest. Vi har planerat att åka till Calle.dk i Burg (vid Puttgarden)
Jag har kollat deras hemsida på viner och de har så mycket jag aldrig har hört talas om och det står inte så mycket om dem.

Är det någn som handlat där? Finns det information om vinerna precis som på systembolaget? Jag vill ju veta om de är söta eller torra och gärna vad de passar till.

Eftersom vi har Italienskt tema så vill vi ha Italienska viner men det är forfarande väldigt mycket att välja på.
Vi kommer även köpa öl, cider och sprit. Vi vill ha vin på flaska men kommer nog att köpa spriten på bag in box! 3 liter vodka BiB kostar 197 kr. 3 liter gin BiB kostar 232 kr. Sjuka priser.... Men vi tackar nog mest för att BiB inte väger så mycket. Vår bil får ta 460 kg och minus vår vikt och annan last så räknar vi med 300 kg.

Så här planerar vi:
12 flaskor Prosecco, 174 kr. 16 kg.
12 flaskor Lambrusco, 198 kr. 16 kg.
10 plattor öl, 610 kr. 86 kg.
2 liter whisky, 298 kr. 3,5 kg.
3 liter vodka BiB 197 kr. 3,5 kg.
3 litr gin BiB 232 kr. 3,5 kg.
2 plattor cider, 274 kr. 17,5 kg.
30 flaskor rött vin, 995 kr. 39 kg.
18 plaskor vitt vin 597 kr. 23,5 kg.
Totalt ca 210 kg tror jag...

Eventuellt köper vi mer vi mer vitt vin eftersom vi planerar att ha en huvudrätt med fisk.
Vi kommer även köpa lite att fylla på barskåpet med här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0