Nu är våra inbjudningskort klara! BILDER

Vi är äntligen klara med 43 inbjudningskort. Så här gjorde vi dom..

Du behöver:




 

Först skar jag till det svarta pappret till en fyrkant. Eftersom det var 21 cm på kortsidan så fick det bli 21 cm även på "längden"



Sen klippte jag till en liten trekant i mitten av varje sida. Jag klippte alltså mellan 10 och 11 på linjalen





Sen är det bara att vika in kanterna. Här gäller detatt vara noga med vikandet så att de blir perfek!



Vi skar lagom långa skåror till sidenbandet. Är de för långt in så kommer bandet förstöra pappret som ska ligga i och är snittet för långt ut är det riks att det går sönder så skär nogrannt.



Jag klippte sidenbandet i ca 60 cm långa remsor. Innan vi trädde in dem så eldade vi på kanterna så de inte fransar upp sig.



Vi ska ha ett lila skimmrande papper inuti med information på båda sidor. Det ska vi skriva ut på skrivaren hemma.








Kommentarer
Postat av: Bröllop/Fest & Pyssel

tack för ett fint tips på inbjudningskort!

2011-08-06 @ 15:45:41
URL: http://festservice.wordpress.com/
Postat av: Lilique

Jättefina kort! Är riktigt imponerad. Hittade dig på bröllopstorget och skulle se om det inte stod mer information om pappret du använt på din blogg. 240 gram, det är ganska kraftigt. Lite för kraftigt för att en skrivare ska orka printa på det, eller? Jag hade tänkt vika askar nämligen och behöver printa mönstret på papprena först. Hur som helst, hade varit snällt om du kunnat hitta den exakta länken på panduros sida och skicka till mig? Jag har så svårt för att navigera på den sidan. Min mail ser du när du läser kommentaren (: Tack på förhand!

2011-08-15 @ 10:08:30
Postat av: Januaribruden

Pappret på 240 gram är det svarta... Här är en länk till det lila:

http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=680239

2011-08-15 @ 17:19:39
Postat av: Linnea

OJ vilka fina kort!! Hittade din blogg via bröllopstorget och har nu lagt till den i mina favoriter :) du har sjukt mycket bra tips! Jag är jättenyfiken på att se korten i cellonfankuvertet! :)

2011-08-16 @ 19:12:09
URL: http://linneagibbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0