Nu är vigselringen köpt!

I torsdags så åkte jag och min blivande in till Kaplans auktioner vid stureplan. Hade kollat ut 7 olika ringar som jag ville prova. Det blev denna:

Smycken, Alliansring
ALLIANSRING, 18K vitguld, 10 briljanter ca 0,20 ctv (enl gravyr), ca TW/VS, stl 17,75 mm, tillv i Malmö 1972.
Pris 2 640 kr
--------------------------
Jag har ju varit på jakt efter en ring som är lika hög som min förlovningsring, som är 1,55 mm hög. Den här är 1,57 mm hög :) I min förlovningsring harjag 6 diamanter som är 0,02 ct och enligt gravyren i denna ring så är det 10 st 0,02 diamanter. Men de ser större ut än dem jag har i förlovningsringen. Men det klagar jag inte på!




Nu ska ringen bara lämnas in och bli förminskad, rhodineras och graverad och det blir nog innan bröllopet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0