Förra helgens möhippa!

Förra lördagen vid den här tiden var möhippan igång! Jag hade gått upp 6 på morgonen för att möta upp de andra 8.15. Bruden var iväg lurad så att vi i lugn och ro kunde smyga upp i hennes lägenhet och duka fram champagnefrukosten. Tidigare hade det nämligen plingat på brudens dörr och på andra sidan stod en snubbe i borat mankini, hahaha. Han gav henne fotbollskläder och en vattenflaska med öl och tog med henne till torget. Hon fick inte ta med sig något annat. Typiskt att det skulle ösregna denna dag... Efter ett tag sa han att det tyvärr inte skulle bli nån möhippa idag och de går tillsammans tillbaka mot lägenheten. Vi ser bruden komma och hon ser inte så värst glad ut. Vi hoppades att hon inte skulle bli sjuk nu, 2 veckor innan bröllopet...
När hon kommer in ropar vi SURPRISE och äntligen så ser hon glad ut! Vi dricker skumpa och äter frukost och bruden får veta att temat för hennes möhippa är SVENSEXA! Alla får dra ett band ur en påse och banden finns i fyra färger = fyra lag. På varje band står också ett killnamn, namnet för dagen alltså. Jag hamnade i röda laget och hette Sverker. Hahahaha. Mina lagpolare hette Bengan, Svenne och Stig.
Bruden fick presenterna som vi köpt. Nu skulle hon gissa vem som gett dem och hon fick poäng för varje rätt svar så hon kunde inte chansa. Vissa var självklara och andra lite krångligare. Hon gissade rätt på min present iaf :)
Sedan var det dags att åka. Tv minibussar väntade på oss och jag hoppade in i den där "Borat" körde. Han körde oss i sin mankini hela vägen till Norrtälje där vi skulle tillbringa dagen på en av tjejernas landställe. Vi körde sexkamp, grillade lunch och hade väldigt mysigt. Vi fixade iordning oss innan vi åkte tillbaka mot stan för att käka middag på restaurang och sedan gå ut på stan. Bruden hade ett band där det stod "Blivande fru ......." och sina egna kläder på sig. Inget pinsamt. Inget pinsamt knappt under hela dagen. Jag tycker de ordnat möhippan så bra och efter bruden som inte ville skämma ut sig. Hoppas mina kompisar kan göra detsamma för mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0