Angående stolsrosetterna

Fick en fråga om stolsrosetterna jag köpt och ska väl försöka svara så bra jag kan.

Gå in på ebay.com och sök något i stil med: 100 Wedding Party Banquet Chair Organza Sash Bow.
Jag har köpt rosetterna från denna säljare: http://myworld.ebay.com/lingsupplies/
De kostade 45 dollar plus frakt. Vi kan avrunda det till 300 kr. Frakt 15 dollar. Avrundar det till 100 kr = 4 kr/st.
Men du kan säkert hitta billigare om du söker. Tänk på att köpa av en top-rated seller, för att vara på den säkra sidan. Du kan bli tvungen att betala moms men inte tull om du handlar för under 1200 kr eller nåt sånt (kommer inte ihåg summan) Momsen är 25 %. Men oftast skickar de i Asien som "gift" och då behöver du inte betala nåt. Beställer du från tex. USA så är det kanske ett företag som säljer på ebay och de skickar det som en köpt vara = du får betala moms när du hämtar ut paketet på postkontoret.
(Nu talar jag bara om mig själv och mina erfarenheter, så du tänker på det, har hört dem som köpt från asien och betalat moms m.m.)
Jag kommer att sälja mina lila stolsrosetter sen. Även de silvriga, men inte förens efter bröllopet.
Jag har inte provat att stryka dem ännu men antar att det inte ska vara några problem.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: ebayköpare

hej.

tänkte vidarebefodra lite kunskap. på tullverket.se finns en bra guide för den som vill köpa/"få" saker från utlandet. där står det att man betalar inte tull (vet inget om momsen) på varor under 1400 som man köpt. Men märks det som "gåva" så gäller 500 kr gräns för värde. över det får man betala, (det har jag fått göra) men mindre än för "köpt" vara. krångligt? in och läs :D

2011-08-15 @ 06:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0