Lite historia...

Ja men hur började allt?!

Jag träffade min blivande för 2,5 år sedan och vi har nu varit tillsammans i 2 år och några månader. Vi gifter oss på vår 3 års dag 14/1 2012.

Jag har inte alltid varit den som vill gifta mig, jag har aldrig velat göra det i mina tidigare förhållanden, men när jag träffade F så kände jag det, att jag vill gifta mig! Detta bottnar i att jag vill bilda familj med honom och ska jag ha barn så ska jag fan vara gift! Hahaha!

(Att gifta sig innan vi bildar familj är en sorts säkerhet såklart och det underlättar ju praktiskt men framförallt så vill jag ha ett å samma efternamn som resten av min blivande familj. Jag har i nuläget 2 efternamn vilket är jobbigt ibland och därför byter jag gärna till min blivandes. Jag vill ju att mina blivande barn ska ha mitt efternamn och han vill ju detsamma och jag VÄGRAR ge mina barn 3 efternamn... Ja, ni försåt nog)

Min blivande var inte så sugen till en början men ville gärna ha barn så han fick ge med sig. Nääää, inte riktigt, men efter ett lite funderande och samtalande om bla. det jag skrivit ovan så ville han också gifta sig.
Men då skulle vi ha ett litet bröllop, bara för oss, på en strand nånstans lååångt borta.

Vi bestämde datum och eftersom vi ville till en strand nånstans i asien så passade ju VÅR DAG alldeles utmärkt. Det här var ungefär 1,5 år innan så vi kände ingen stress alls. Vi nämnde det för våra föräldrar som nog tll en början tog det med en nypa salt eftersom vi inte ens förlovat oss då. Men efter ett samtal med min kära mor så tänkte vi att vi kanske skulle gifta oss i Sverige ändå, och sen dra raka vägen till asien. Vi hade ju tänkt att våra föräldrar och vänner skulle få komma till den där stranden, om dom nu ville, men inte tänkt så mycket längre.
Mamma nämner att barnen går i skolan (jag har fem småsyskon) och inte kan ta ledigt hur som helst, speciellt inte direkt efter jullovet. Detta gäller ju även henne och alla andra som jobbar... Då fick jag lite dåligt samvete, vill ju inte krångla till det för alla andra och jag och min blivande bestämde gemensamt att vi skulle ha ett litet bröllop här hemma och sen åka iväg.

Den lilla festen vi ska ha blev sakta men säkert större. Man vill ju bjuda så många! Och kostnaderna vi hade räknat med blev större och större.
Lite mer än 1 år innan bröllopet så hade vi bestämt oss i allafall.
-Vigsel i stadshuset i Stockholm med endast familjen närvarande.
-Bröllopsfest efteråt för familj och vänner.
-60 gäster.
-Vi ska göra så mycket som möjligt själva och hålla kostnaderna nere (tex ordna maten själv; buffé)
-2 månaders smekmånadsresa i asien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0