Han friade!


På alla hjärtans dag blev jag överraskad!
När jag kom hem från jobbet så stod han i köket och fixade middagen. På vardagsrumsbordet stod en flaska champagne och chokladdoppade jordgubbar. Det var inte första gången, jag har haft tur med såna här överraskningar förut. Därför anade jag inget...
När förrätten kom in, en toast med räkor m.m., så såg jag inget först men märkte att det var nåt. Tittade noga på min lilla räkmacka och såg då att han satt ringen runt en räka :) Även fast vi bestämt oss långt innan att vi ska gifta oss så gjorde han det ordentligt.
Han friade med en lånering från guldsmeden och vi åkte sedan in tillsammans och valde ringarna. Vad jag förstått så brukar man ha en slät förlovningsring och sedan en lite blingigare vigselring. Men jag var inte alls sugen på någon tråkig ring! Jag vill ju ha den där fina nuuuuu. Tänkte att man behöver ju faktiskt inte ha två ringar. Det räcker väl med en? Så det fick bli så. Vi kommer däremot att gravera in vigseldatumet i ringarna sen när vi gifter oss.
Jag valde en snygg och klassisk ring i guld med en stor diamant i mitten, omgiven av vitt guld och sedan 3 små diamanter på varje sida.
F valde en ring med både vitt och rött guld, skitsnygg, och de matchar!
Titta på bilderna!
Min är den på första blden och hans är den som ligger underst i högen på den andra bilden.
Jag gjorde en bra deal också. Han betalade min ring och jag betalade hans :) Gissa vem som bara behövde betala hälften mot vad den andra fick, hehehe :)

Den här ringen friade han med:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0